Je bent hier:  nl  /  Missie en Visie

Missie en Visie

Missie

Stichting GetOn is opgericht in 2005 met als doel kansarme mensen in ontwikkelingslanden te ondersteunen bij hun streven naar economische, sociale, emotionele en geestelijke zelfstandigheid. Stichting GetOn is een organisatie die niet zomaar geld weggeeft, maar juist die mensen helpt die geholpen willen worden met raad, daad, steun en mede-financiering. Niet door een opgehouden hand te vullen, maar door een uitgestoken hand aan te nemen.

Visie

Ieder mens verdient een toekomst, een bestaan, een kans om zich vrij te maken van honger, armoede en ziekte. Vanuit deze visie wil GetOn bijdragen aan een betere en kansrijke toekomst voor kansarme mensen in ontwikkelingslanden.

Stichting GetOn ondersteunt daartoe (vooral op praktische wijze) lokale initiatieven die bijdragen aan de mogelijkheden tot ontwikkeling van -in het bijzonder- vrouwen en kinderen. De voorkeur wordt gegeven aan initiatieven die de mogelijkheid bieden zelfvoorzienend te worden.

Projecten

In mei 2018 hebben Stichting GetOn en ACSET Uganda samen besloten om het ‘Women’s Livelihood Improvement’ Project in Noord-Oeganda op te zetten. Met als doel om in de regio Alebtong in twee jaar tijd de voedselzekerheid en economische situatie van 1.200 vrouwen -met name alleenstaande moeders en verzorgsters van wees- en andere kwetsbare kinderen- te verbeteren.

Beide non-profit organisaties willen o.a. het inkomen van deze 1.200 geselecteerde vrouwen verdubbelen door het bevorderen van inkomensgenererende activiteiten. Tevens krijgen hun gezinnen (verbeterde) toegang tot microkredieten en dorpsbesparingen om de omzet van hun familiebedrijfjes te kunnen vergroten. Lees op onze projectpagina meer over ons eerste project in Oeganda en over hoe jij een steentje bij kan dragen.