Je bent hier:  nl  /  Projecten

My Body is My Body logoMy Body is My Body

Stichting GetOn kwam tijdens haar ondersteunende werk voor organisaties die zich bezighouden met seksueel misbruikte kinderen, het belangrijke werk van 'My Body is My Body' tegen. Dit muzikale preventieprogramma dat o.a. bestaat uit een aantal liedjes gezongen door een cartoon-poppetje genaamd Cynthie, geeft jonge kinderen op een speelse wijze voorlichting over de gevaren van kindermisbruik en maakt ze tegelijkertijd weerbaarder....  lees verder

PATCH Child Abuse CentrePATCH Child Abuse Centre

PATCH is een not-for-profit organisatie, opgericht in 1992 in Helderberg nabij Kaapstad in Zuid-Afrika, die zich richt op de opvang van en steun aan kinderen in de leeftijd van 0 tot en met 17 jaar die het slachtoffer zijn geworden van seksueel misbruik. Het werk van PATCH bestaat o.a. uit het opvangen van de slachtoffers, het bijstaan van het kind tijdens het medisch en forensisch onderzoek...  lees verder

GetOn Skills Development CentreGetOn Skills Development Centre

In 2005 werden de eerste contacten gelegd met de gemeenschap van Atteridgeville nabij Pretoria in Zuid Afrika, voor het opzetten van een opleidingscentrum voor werkloze inwoners van de sloppenwijken. Nu, tien jaar later, is het GetOn Skills Development Centre geheel zelfvoorzienend en worden alle inkomsten lokaal verworven....  lees verder

Enterprise DeveopmentGetOn Enterprise Development

Sinds een aantal jaar steunt GetOn, met financiële steun van het bedrijfsleven, ook (startende) bedrijfjes uit de naburige gemeenschappen van onze GetOn school. Deze bedrijfjes worden voor drie jaar opgenomen in het GetOn Enterprise Development programma (GED). Gedurende deze drie jaar worden de bedrijven wekelijks bezocht door onze Business Administrator voor mentoring en overige support. ...  lees verder

Home from HomeHome from Home

Zuid Afrika telde in 2010 3,8 miljoen wezen, veel van hun ouders zijn overleden aan Aids, velen zijn vaak zelf ook besmet met het HIV virus. Een groot deel van deze kinderen leeft in townships (sloppenwijken) rond de grote steden. ...  lees verder

SophumelelaSophumelela

Sophumelela is een not-for-profit organisatie in East London, Zuid Afrika. Sophumelela helpt mensen die HIV-geïnfecteerd zijn d.m.v. medische hulp, onderwijs en door ondersteuning te bieden bij de sociale en economische ontwikkeling van de slachtoffers. GetOn betaalde van 2010-2012...  lees verder