Je bent hier:  nl  /  Projecten  /  GetOn Skills Development Centre

GetOn Skills Development CentreGetOn Skills Development Centre

In 2005 werden de eerste contacten gelegd met de gemeenschap van Atteridgeville nabij Pretoria in Zuid Afrika, voor het opzetten van een opleidingscentrum voor werkloze inwoners van de sloppenwijken. Nu, tien jaar later, is het GetOn Skills Development Centre geheel zelfvoorzienend en worden alle inkomsten lokaal verworven. De GetOn school traint per jaar tussen de 600 en 700 ambitieuze, werkloze mensen uit de naburige sloppenwijken, waarvan ruim 65% vrouw is. Van de studenten die in 2014/2015 afstudeerden, was 85% na een jaar nog steeds aan het werk.

Het creëren van nieuwe werkgelegenheid is van levensbelang voor honderdduizenden Zuid Afrikanen. Om die reden startte Stichting GetOn in 2006 met de GetOn school. Het doel was praktische opleidingsfaciliteiten te genereren en inwoners te helpen betaald werk te vinden of een eigen bedrijf te starten. De GetOn school heeft sindsdien een grote impact op de bewoners van de Atteridgeville gemeenschap. In 2016 is GetOn genomineerd voor de "Investing In The Future Awards 2016". De uitslag wordt in februari 2017 bekend gemaakt. GetOn in het nieuws