Yogalessen op de GetOn school

Gezondheid en welzijn zijn belangrijke onderdelen van de holistische manier van trainen die gegeven wordt op de GetOn school. We waren daarom enorm blij dat Margot Straathof aanbood om begin maart 2014 voor twee weken als vrijwilligster naar Pretoria te vertrekken om o.a. yogalessen te geven aan de studenten en staff van de GetOn school. Lees hier haar verhaal:

"Yoga is een sport die veel beoefend wordt, onder andere vanwege zijn positieve effecten op de gezondheid. Yoga zoekt namelijk een evenwicht tussen lichaam en geest. Ook kun je door middel van yoga, door o.a. ademhalingsoefeningen, proberen door meditatie de gedachten 'leeg' te maken, om op die manier tot rust te komen. Iets wat de GetOn studenten absoluut ten goede zal komen.

Ik heb de studenten en staff flink uitgedaagd. Ze deden oefeningen die rust in het hoofd brengen, hun lichaamsbewustzijn vergroten en concentratie en geheugen verbeteren. Tevens werd gewerkt aan het versterken van spieren en het verbeteren van de houding. Iedereen deed enthousiast mee aan de lessen en gaf zich voor de volle 100%. Deze inzet zal de GetOn studenten zeker van pas komen tijdens hun cursussen, maar ook tijdens het vervolg van hun reis naar een betaalde baan. Na afloop van de yogalessen, tijdens de ontspanningsoefeningen, viel menig student van totale ontspanning in slaap.

Ik ben de studenten en staff van de GetOn school enorm dankbaar voor de warme manier waarop ik werd ontvangen, en door mij zo te inspireren dat ik het beste uit mijzelf kon halen.

Het werk wat de staff en studenten van de GetOn school verzetten, is zeer indrukwekkend. Met hun doorzettingsvermogen, focus en doelgerichtheid zullen alle doelen zeker bereikt worden."

Margot Straathof

Yoga vrijwilligster

maart 2014

terug naar pagina Of help mee als vrijwilliger!